Дословно Николай Иванов публикува следното:
„Във Враца отново се очертава проблем с план-приема в училищата. Представители на учителския колектив от СУ „Козма Тричков“ във Враца поискаха среща с мен и Анастас Попдимитров - народен представител. Повод за нея са започналите вече неофициални разговори с ръководствата на училищата на територията на община Враца за оптимизация на училищната мрежа, от която учители и родители са изключително много разтревожени. Родители вече са започнали протестна подписка. Притеснението, което беше изразено е заради намеренията, все още неофициални, да бъде преструктурирано СУ „Козма Тричков“, където има 430 деца, като през последните години броят им нараства, в професионална гимназия.”
В публикацията си във фейсбук, бившият кмет, Николай Иванов заявява, че учителите с който са се срещнали представителите на БСП искат да се даде публичност за намеренията на община Враца за тази оптимизация на училищата и да започне широко обществено обсъждане с всички заинтересовани - родители, учители и институции. Иванов допълва, че „Цветелина Дамяновска, ръководител на общинските съветници от БСП, заедно с колегите си ще потърсят официална информация за намеренията на общината в следващите дни. Готови сме да се включим в дискусията и да ангажираме и Комисията по образованието и науката в Народното събрание.”
От личният си профил, отново в социалната мрежа пък , настоящият кмет Калин Каменов отговори така: Училище “Козма Тричков” няма да бъде закрито, както се спекулира днес. Дори се планира разкриване на нови професионални паралелки след 7-ми клас, които ще отговарят на потребностите на бизнеса и цялостното развитие на Враца. През месец март ще се проведе публична дискусия за развитието на образователната мрежа в общината за следващите 4 години. Тя ще касае приема в 1-ви и 5-ти клас.”
В предишно свое съобщение, отново във фейсбук, Калин Каменов са обърна към учителите да спрат "състезанието по привличане на ученици". Според него "какво ще научат децата в следващите 5-10 години зависи от образователната система", затова "истинското предизвикателство пред всички свързани с образователната система е да подготвим децата за бъдещето, което ще ги връхлети".