Услугите са вписване в избирателния списък по настоящ адрес, заявяване на гласуване с подвижна избирателна кутия и изключване от списъка на заличените лица преди предаване на избирателния списък на Секционната избирателна комисия.
Заявленията за трите електронни услуги се подават не по-късно от 14 дни преди изборния ден, тоест до 12 октомври 2019 г., пред съответните органи. Те са свързани единствено с подготовката на предстоящите местни избори и имат кратковременен характер, поради което не са регистрирани в Административния регистър.
За да се заяви по електронен път някоя от услугите, е нужно заявителят да има Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП), профил в системата "Електронно връчване" и инсталиран на компютъра Adobe Reader. За услугите не се дължи такса.
Попълнената и подписана електронна форма на заявлението се изпраща чрез системата за сигурно електронно връчване към избраната общинска администрация. Предоставянето на тези услуги може да се извършва от всички общински администрации, които са присъединени към посочената система, без да има други изисквания към тях.
След получаването на заявлението съответната администрация следва да извърши необходимите действия по изпълнение процедурата на избраната услуга съгласно изискванията на Изборния кодекс, се уточнява в съобщението.