Замисълът на мярката беше да се ограничи движението на силно замърсяващи автомобили в централните градски части.
Решението на съда отново повдигна въпроса нужни ли са изобщо екостикерите и не трябва ли шофьорите да имат възможност да вдигат еко категорията си след модификации по колата.
Министерството на транспорта и съобщенията в момента извършва анализ на съдебното решение и се въздържа от коментар на този етап, се съобщава в позицията на ведомството.
Според адвокат Петър Славов стикерите са безсмислени, защото никъде у нас не работи нужната техника, за да чете данните от чипа в екостикера.
„За последните три години не е инсталиран нито един четец, който да чете данните от чиповете в екостикерите, които съдържат информация за вашите изгорели газове”, казва той., но по думите годишните технически прегледи стават по-скъпи заради обвързаността на екостикера за този за техническа изправност.
„Преди три години ГТП беше около 40 лева, сега ако намерите за 80 лева, вдигате банкет. Даже и за над 100 лева има”, казва Славов.
Според други, екостикерът трябва да остане, а всички останали да бъдат махнати и внедрени в екостикера. „Така няма да има пет стикера, а ще има само един, в който ще има цялата информация и ще е наистина полезно за държавата”, смята Дунев.