"От начало той започна като обикновен ремонт. От леко почукване на хидравличния чук се отвори огромната каверна, а самата вътрешна облицовка, която трябваше да бъде поне 60 см, бяха останали следствие на корозията 20 см", обяснява проф. Николай Жечев.
По цялото протежение на тунела, построен през 1984 г. се отворила голямата кухина между скалите и горната част на констукцията. Рухването на голяма скала било въпрос на време. "Инжектирани" са почти 10 хил. куб метра бетон. Но с изразходените над 47 милиона лева тунелът е сравним по цена с ново съоръжение.
"Когато ние разглеждахме вариантите, се оказа, че те са сравними да се направи нов тунел, но така или иначе има разхлабване на скалния масив и това разхлабване трябваше да бъде преодоляно", посочва още проф. Николай Жечев.
Очаква се тунелът да се готов през март. Но и това няма да е краят на мъките за шофьорите по "Хемус". Когато тръбата за София бъде открита, за кратко отново ще се затвори тази за Варна, за да се свържат напречните тунели.