По АМ „Тракия“ приключиха всички ремонтни дейности и до края на лятото няма да има други такива. Инж. Вълчев обясни, че кога ще започнат ремонтите по магистралите зависи от много фактори, като проектната готовност, атмосферните условия и най-големите празници. И уточни, че тази година работата по основните магистрали започна след Великден и Гергьовден, които бяха през май, за да не се затруднява трафика.
Благодарение на поставеният светофар в град Кресна преминаването по първокласния път в района става много по-плавно, заяви инж. Вълчев. И допълни, че чрез него задръстванията значително са намалели.
Забелязва се промяна в поведението на шофьорите през последния уикенд, след като бяха приети промени в закона включващи въвеждането на контрола за средната скорост на движение, посочи инж. Вълчев. Той допълни още, че измененията в нормативната база все още не са обнародвани в „Държавен вестник“ и не е започнало тяхното прилагане, но по АМ „Тракия“ движението е много по-спокойно вследствие на очакването за въвеждане на средната скорост. Като допълнителна мярка за облекчаване на трафика, в неделя временно в следобедните часове бе спряно движението на автомобили над 12 т., информира инж. Вълчев. Той поясни, че анализите на Агенцията показаха, че средната скорост на преминаване в участъците близо до София се е увеличила с близо 18 км, благодарение на това, че няма тежкотоварен трафик.
Толкамерите са на различни разстояния, каза той - от 5 до 15 километра в зависимост от възлите и отсечките. Чрез тях може да се анализира и поведението на водачите, като данните показват, че около 35% от тях не спазват необходимата дистанция, допълни инж. Вълчев. Според него тя трябва да е между 80 и 100 м, а и да се шофира плавно и с еднаква скорост през цялото време.
Основен приоритет на АПИ е да почиства републиканските пътища от растителност, посочи инж. Вълчев. И уточни, че преди началото на летния сезон всяко областно пътно управление определя отсечките, по които трябва да бъдат премахнати храсти, треви и дървета, за да се подобри видимостта. По думите му всеки месец се изработват задания, в които се определят участъците и се възлага на пътноподдържащите фирми изпълнение на дейностите в срок от един месец.
Относно състоянието на третокласния път III-907 Босна – Визица се очаква през септември ремонтът на участъка да приключи. Инж. Вълчев поясни, че има уверения от строителя, че работа по трасето ще бъде завършена и коментира, че ако дейностите не приключат на изпълнителя може да бъде наложена санкция, която е в размер на 20% от стойността на договора.
/АПИ
