На въпрос очаква ли се въвеждане на еднодневни винетки в България, Иванов отговори, че такъв тип винетки няма никъде в Европа. По думите му тя би могла да бъде несъпоставима със седмичната винетка, защото разходите, които се правят по издаването и разпространяването на винетки, са далеч по-големи.

ТОЛ таксите, отбелязва Иванов, ще обхванат автомагистралите, както и първи, втори и трети клас пътища. Той посочи, че в момента един транзитно преминаващ камион през България плаща 12 евро, а в Европа плащат от 60 евро нагоре. ТОЛ таксите ще засегнат единствено тежкотоварните камиони и автобусите и по никакъв начин няма да се касаят до леките автомобили, увери Иванов.

Останалите автомобили под 3.5 тона ще продължат да използват електронна винетка, а товарните камиони над 3.5 ще плащат ТОЛ такса.


Източник: news.bg/