Екипът на MediaNews се срещна с директора на ОУ „Христо Ботев“ – Иван Иванчев, който коментира ситуацията с ротацията на учениците и преминаването им в изцяло електронна среда.
„Няма по-хубаво от присъственото обучение по мнение на учениците, техните родителите, а и на учителите. Въпреки това здравето и живота са по-ценни от всичко, таке че баланса трябва да се намери. Онлайн обучението, като качество е доста под присъственото обучение, но съм „за“ да се преминава към него, когато това е наложително“.
„Учителите в мездренското основно училище от ден на ден се справят по-добре, но им е много по-трудно и като подготовка и като работа. Когато нямаш директен контакт с ученика по-трудно преценяваш какво е пропуснал и дали е разбрал материала“, допълни Иванчев.
Цветелина Цинцарска, класен ръководител на VI клас, разказа за връщането на децата в училище и как им се отразява постоянната смяна на обучение.
„В началото много трудно се работеше, защото изолацията им оказваше голямо влияние. Присъствено децата разбират по-добре материала и успяват да се концентрират върху него. В онлайн обучението им е доста трудно, има липса на интернет или ток, особено при децата от селата. При тях е по-голям проблемът при включването в онлайн обучението. Децата и родителите предпочитат те да бъдат в присъствена форма, защото контакта тогава е много по-различен“.
Работният ден на учителя включва подготовка за дистанционен урок и провеждане на часовете, подбор и изпращане на материали на учениците, а директорът е ангажиран с организация на обучението от разстояние и с ежедневни справки за качеството на този процес. 84% от педагозите чувстват огромна умора, едва 15.3% не са толкова претоварени, поради факта, че преди това са въвели облачните технологии и са били квалифицирани за работа в електронна среда, сочат резултатите от национално проучване на синдикат „Образование”.