Тя е категорична, че педагогическите съветници и психолозите не могат да обхванат тази специфична функция на социалната сфера, тъй като училището вече има и такава функция. Д-р Лилова каза още, че разполагаме с достатъчно кадри, които да се заемат с тази задача. "Има много кадри в университетите, които завършват социална педагогика, така че от една страна е добре да се подпомогнат младите и да се включат в държавния сектор, защото обикновено те отиват в неправителствения сектор", добави тя и каза, че този вид подкрепа може да залегне в пътната карта към Националната стратегия за детето 2019-2030.
"А това може да бъде и една национална програма, която да бъде във фокуса на Министерството на образованието и науката. Така както във фокуса им е при 350 деца да има психолози. Така да се подпомогне да има и такива, които да поемат тази социална част, за да може учителите да бъдат облекчени", подчерта Лилова. На въпрос на БГНЕС дали трябва да се върнат лекарските кабинети в училище, тя каза, че биха подкрепили такова предложение. В момента родители си плащат, за да имат лекар в училище.
Началникът на РУО – София град Ваня Кастрева обясни, че политиките за училищните лекари е в ръцете на Министерството на здравеопазването и е необходимо да се променят нормите, за да се формират такива структури. "В момента медицинските сестри в училищата и детските градини са на подчинение на общините. Те се назначават от кметовете. В училищата има много институции, които имат своите правомощия и отговорности към децата", обясни Кастрева и каза, че когато всички си свършат добре работата няма проблеми, но понякога това отнема доста време.