Рали състезателят Калин Бенчев споделя златните правила за шофиране при високи температури през лятото:
1. Първо трябва да охладим колата - сваляме прозорците и отваряме
вратите, за да стане течение. Можем да отворим и задните врати и да
оставим така около 30 секунди до 1 минута, докато се изравни
температурата с тази навън.
2. Важно е къде и как да разполагаме багажа си. Много често оставяме
в купето тежки предмети като лаптопи. При едно съвсем елементарно
произшествие, когато автомобила спре, предметите, които не са
позиционирани правилно, няма как да спрат заедно с автомобила. Има
опасност те да изхвърчат навсякъде в автомобила. Дори бутилка с вода
може да ви вкара в опасна ситуация – тя може да се окаже под педала за
спирачките и да направи спирането невъзможно.
3. Преди да тръгнете на дълъг път проверете имате ли комплект за
оказване на първа помощ. В момента, в който затрупаме целия багажник на
автомобила с багаж, може да е много трудно да изкараме пожарогасителя и
аптечката, които са жизнено важни в първите моменти на едно транспортно
произшествие, така че е хубаво тези неща да се сложат най-накрая в
автомобила.
4. Задължително проверявайте и състоянието на гумите. Болтовете -
дали са стегнати или пренатегнати, или пък хлабави. Колкото е опасно да
имаме разхлабени гайки, толкова е опасно и да бъдат и пренатегнати. Това
е материал, който се разтяга и в един момент, когато има повече усилие
върху джантата или дупка, може болта да се скъса и да изпадне, което е
доста по-опасно, отколкото да имаме разхлабени болтове.
Сред златните правила за безопасно движение е и дистанцията. В критични ситуация и най-вече при мъгла, може да ви спаси
от тежък инцидент на пътя.
Източник: dnes.bg
• Общество • 1497 • 0
Слънце, горещина и 70 градуса в колата! Как да шофираме през лятото?
Някои съвети за безопасност в колата на високи температури
Рекордните жеги и температурите над 40 градуса са истинско изпитание за шофьорите. В купето на колата градусите могат да се покачат до опасно високи температури. В 4 часа следобед, след няколко часов престой на автомобила на пряка слънчева светлина, температурата в купето достига близо 55°, а воланът определено пари. Температурата при таблото достига до 70°. Изключително задушно е, много е топло и неприятно за шофиране. Това са екстремни условия, с които организмът ни се справя трудно. При автомобилните състезатели въздухът се нагрява до рекордните 80°, но това изисква сериозна физическа подготовка. В противен случай организмът може да изпадне в шок.