Право на получаване на финансова помощ ще има всеки гражданин на общината, отговарящ на определени условия. Кандидатстването за отпускане на средства ще може да се извърши чрез подаване на заявление-декларация и приложени документи до кмета на общината, по образец, от лицето, което ще ползва съответната помощ или от негов пълномощник. Документите могат да бъдат подавани в Център за административно обслужване в Община Козлодуй на адрес: гр. Козлодуй, ул. „Христо Ботев” № 13 или по електронен път.

Комисия, назначена със заповед на кмета на общината, ще разглежда и одобрява подадените кандадидатури. Заседанията на Комисията ще бъдат свиквани в рамките на 3 – 5 работни дни след подаване от страна на кандидатите на заявлението-декларация и съответните изискуеми документи за отпускане на еднократна финансова помощ. Размерът на еднократната финансова помощ е до 5 000 лева.

Общият размер на финансовите средства за отпускане на еднократна финансова помощ по реда на този Правилник, предоставяни от Община Козлодуй, ще бъдат одобрявани еднократно от Общинския съвет при приемането на бюджета на общината или при неговата актуализация.

Средствата ще се предоставят само в случаите, в които не се поемат от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), съгласно действащия Национален рамков договор (НРД).