"През този период сме извършили ремонт на долната конструкция на съоръженията, на колоните. Имаше доста проблеми по тях", каза той и уточни, че те вече са отстранени. "Също така са боядисани, което дава предпоставка за един доста дълъг период на експлоатация, без да е необходимо да се прави нещо допълнително. Сменени са лагерите на тази конструкция. В момента сме се концентрирали върху работата на връхната конструкция", поясни техническият ръководител на ремонтите.
Ще започнат ремонти на три съоръжения на
автомагистрала „Тракия“ и на два на „Хемус“, допълни Глосов и уточни, че
има план за действие за ремонта на 17 моста, които са в лошо състояние.
„На магистрала „Хемус“ се ремонтират три мостови съоръжения, предстои
ремонт на още две през следващите месеци. По автомагистрала „Тракия“
след няколко предстои да започне започне ремонтът на две от
съоръженията. Две се ремонтират. Може би малко по-късно и още едно“,
каза инж. Глосов.
Той уточни, че мостовите съоръжения на територията на цялата страна са
над 200. „За всеки един мост има изготвена спецификация на база на
обследване какво трябва да бъде направено“, каза той и уточни, че АПИ
работи повече от година по ремонта на мостовите съоръжения. Според него в
следващите две-три години трябва да бъдат ремонтирани съоръженията по
автомагистралите и второкласните пътища. По думите му за ремонта на тези
съоръжения само по автомагистралите са необходими над 130 млн. лв.
На въпрос къде са пробойните на виадуктите, инж. Глосов поясни, че става
въпрос за пропуски още от самото изпълнение преди повече от 30 години и
липсата на поддръжка.