В проекта за дневен ред бяха включени 20 точки, първата от които бе преразглеждане на решението за налагане на едногодишен мораториум за 5G технологиите, след като областният управител Малина Николова го върна с препоръка за преразглеждане.
Вносителят на предишната докладна, довела до вземането на това решение – общинският съветник от МК „Движение за радикална промяна Българска пролет (ПП Атака)“,предложи да бъде препотвърдено вече взетото на предишното заседание Решение № 230. Този път обаче разумът в Заседателната зала надделя и в крайна сметка решението не бе препотвърдено.
Местните депутати утвърдиха инж. Божко Александров за управител на общинската фирма „Автотранспорт - 2003” ЕООД. Той бе класиран на първо място след проведения конкурс за заемане на длъжността Управител на общинска фирма. ОбС възложи на кмета на Община Мездра, в качеството си на представител на едноличен собственик на капитали, да сключи договор за възлагане на управлението на дружеството с инж. Божко Александров. От своя страна, управителят трябва да извърши необходимите правни и фактически дейности по вписване новите за търговското дружество обстоятелства в Търговския регистър на Агенцията по вписванията при Министерството на правосъдието.
Единодушно бе прието създаването социална услуга „Асистентска подкрепа” като делегирана държавна дейност, която ще се администрира и управлява от Отдел „Образование, социални дейности и здравеопазване” . Условията и реда за ползване на социалната услуга ще се определят от кмета на общината.
Общинският съвет даде съгласие всички лица, сключили договори за наем на терени и обекти – общинска собственост, и временно са преустановили ползването им или дейността си, да се освободят от заплащане на месечни вноски,до отпадането на противоепидемичните мерки. Всички авансово заплатени наеми и такси за месеците, за които лицата са освободени от плащане, да се считат за платени за първия месец след отмяната на извънредната епидемиологична обстановка.
На заседанието бяха приети отчет за дейността на Общинския съвет и комисии за периода 1 юли – 31 декември 2020, Годишна програма за управление и разпореждане с общински имоти, Проект за Наредба за създаването, управлението и контрола на общинските предприятия на община Мездра, приемане на Наредба за изменение на Правилник за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности през следващите три години и за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане Бюджета на Община Мездра.
Общинските съветници приеха отчета на Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, шестмесечния отчет за изпълнението на Актуализираната програма за овладяване на популацията на бездомните кучета.
Местният парламент одобри издаването на различни разрешителни за предоставяне и промяна на имоти, общинска собственост, както и изменения на някои Подробни устройствени планове – ПУП и Общински устройствени планове на територията на общината.