Проектът е с продължителност три години, а дейностите по реализирането му ще започнат през юли тази година с ремонт на стаите в начален етап на обучение. Той има за цел да възпита у учениците естетическа нагласа и желание за взаимопомощ и отговорност към заобикалящата ги среда. Водещата идея е чрез красиви и вдъхновяващи изображения – фототапети, да се вдъхновят децата да търсят нови знания, да вярват и да следват мечтите си.
Ще бъдат сформирани групи от родители доброволци, учители и ученици, които заедно ще подготвят помещенията за поставянето на тапетите. Доброволческата работа по групи ще даде възможност децата да се научат на работа в екип и обединяването около една обща цел.
Във връзка с това от училището отправят апел към всички родители, бивши учители и ученици да се включат в инициативата, за да се създаде една по-добра и красива среда за децата.
Проектът има и два подпроекта. Първият е „Децата и цветята“, по който се създава екологична учебна среда, като се поставят цветя „чистачи“ и билки в класните стаи и общите части на училището. Вторият е под наслов „Артистични фоайета“. Чрез него коридорите ще станат място за отдих, където ще бъдат създадени пространства с удобни мебели, библиотеки с книги и красиви изображения.
Задължение на учебното заведение е да поеме финансовата част за подобряване и боядисването на стаите, затова необходимите средства ще бъдат набавяни от дарения и благотворителни базари, споделиха учителите. Първият такъв ще бъде по случай Великденските празници. Щандът на училището ще бъде разположен пред сградата на Община Мездра.
Инициатор за участието в проекта е Силвия Пешевска – мениджър, която е сформирала екип, с които да разпредели съвместната работа с благотворителната организация.
Екипът е в състав: Петя Кировска – фотограф, Цветина Георгиева – литератор, Румяна Стоянова – ПР, Христина Тодорова – декоратор.
Проектът „Обичам моето училище“ цели да създаде цялостна визия на българското училище, правейки уникално всяко едно от тях. Чрез интериорния дизайн се търси подобряване на училищната обстановка, в която деца и учители прекарват по-голямата част от времето си. Затова проектът не се ограничава само до класните стаи, а "влиза" във всяко едно помещение от училищната сграда.