Когато се връщат километрите, се създава фалшива реалност, която създава предпоставки за увеличаване на ПТП-тата, категоричен бе Милчев.
От своя страна председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров подчерта, че глобите няма да решат проблема.
Той съобщи, че в момента тече обществено обсъждане на наредба, която ще задължи пунктовете за технически прегледи да вписват километражите. Най-сериозният проблем по негови думи обаче са колите, които се внасят.
Отправям апел към нашите бъдещи евродепутати да се постави този въпрос на европейско ниво - да се създаде обща система, в която всеки автомобил да се проследява по номера, призова Тодоров.
Според изпълнителния директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева има психологически момент при превъртането на пробега - хората знаят, че километрите не са реални, но купуват със занижени цифри.
"В Германия криминализираха връщането на километража, хората се пренастроиха, че е нормално кола да е на 300 000 км. Преместиха психологическата граница на сделката. Трябва да се затегне контролът над техническите прегледи", отсече Цанева.