"След спор участниците в дискусията се взе решение от Министерството на образованието и науката да не взимат отношение в теоретичния изпит за шофьори. Всички въпроси ще се изготвят от експерти от транспортното ведомство", разказаха присъствали на заседанието, до което медии не бяха допускани, пише"Телеграф".

С промяната ще отпаднат питания, които нямат връзка с поведението на шофьор на пътя и безопасността на движението. "Вече няма да има нужда да знаят какво е съотношението между мощности и киловати, както и какво е карбуратор, например“, уточняват от транспортното министерство.

Междувременно е стартирал проект с европейски пари, който ще изследва и мери агресията сред шофьорите на пътя. Целта е да се променят психотестовете, на които са задължени да се подлагат професионалните водачи като тираджии и таксиджии, както и джигитите, останали без точки в контролните талони заради много нарушения. "Отпуснатата сума е 378 000 лева и с тях ще се разработят нови методики за изследване на психологическата годност на водачи на моторни превозни средства", съобщиха на заседанието в МВР от Института за изследване на населението и човека в Българската академия на науките.

Отново с финансиране от Европа са започнали и обучения на доброволци, които ще влизат в ролята на лекари при катастрофи. Инициативата е на Българския червен кръст. "Всеки от тях ще има куфар за спешна помощ и ще му подаваме сигнал, ако GPS-а на телефона му покаже, че е близо до произшествието", разясняват от БЧК.

Тепърва от комисията ще се обсъждат и мерките за намаляване на катастрофите и жертвите на пътя. Това ще се случи на заседание на 4 декември.