Обучението „Независими в мрежата – как да се пазим онлайн и да сърфираме безопасно“ се организира от Националния център за безопасен интернет и издателство „Клет България“ с подкрепата на Yettel. Обучител бе Антоанета Василева – експерт по онлайн безопасност и координатор на Националния център за безопасен интернет.
Заедно с актуалните предизвикателства и заплахи в интернет, тя показа на учителите и как сами могат да водят подобен урок, подходящ за часа на класа и/или часовете за допълнителни дейности. Видеозаписът на урока е достъпен онлайн и може да бъде използван за обучение на по-малки ученици, както и да бъде адаптиран за гимназисти и прогимназисти. Най-голям бе интересът от преподавателите в начален етап, които имат ключова роля за безопасния първи досег на децата с интернет.
Сред темите в открития урок бяха още правилата за етично и безопасно поведение онлайн – т.нар. нетикет, както и способността за разпознаване наситуации с рисково онлайн поведение, злоупотреба и онлайн тормоз. Лекторът обърна особено внимание на стъпките, които децата е добре да предприемат в трудни ситуации. Сред тях са докладване и блокиране, търсене на помощ от родител и учител, както и от Консултативната линия 124 123 на Центъра за безопасен интернет.
Откритият урок е част от програмата на Yettel „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения“, която се реализира в партньорство с Националния център за безопасен интернет и издателство „Клет България“. Сред организираните до момента съвместни инициативи са също уебинари за учители, анимирана видеопоредица с образователни клипове и специални уроци за ученици от 1. до 4. клас, достъпни за над 500 000 ученици, учители и родители в платформата iZZI.
Най-дългогодишната кампания за корпоративна социална отговорност на телекома, посветена на успешното и безопасно дигитално включване на хора от различни възрасти, цели да бъде в помощ на всички, търсещи съвети за сигурността в интернет. Темата е сред приоритетите на Yettel и присъства в стратегията за устойчиво развитие с конкретни цели - телекомът да достига до 40 000 деца годишно с темите за онлайн безопасността, както и да помага на 10 000 души да развиват дигиталните си умения. А през 2023 г. компанията успява да надгради познанията на общо над 60 хил. души за света на интернет.