Чат приложението започна да работи в средата на 2023 г., след като анализ на данните от обажданията на НТЛД 116111 показаха не малък брой мълчаливи позвънявания. Най-често те са свързани със страх и притеснение за разговор, но в същото време са и ясен индикатор за необходимостта от споделяне, посочват от ДАЗД.
Националната телефонна линия за деца 116111 все повече се ползва с доверие и е разпознаваема както от децата, така и от възрастните, но чат приложението към нея също е толкова важно, защото е удобен и много близък до децата начин да могат да споделят какво ги тревожи, да бъдат изслушани и при необходимост да получат подкрепа, каза председателят на ДАЗД д-р Теодора Иванова. Затова от ДАЗД поетапно увеличавахме времето, в което чат приложението е активно. От началото на 2025 г. експерти на ДАЗД всеки ден ще консултират онлайн децата, добави тя.
Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД е на разположение на децата и на възрастните, които полагат грижи за тях напълно безплатно, денонощно, седем дни в седмицата. Чат приложението ще е активно всеки ден от 13:00 до 18:00 ч., като е достъпно през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg, която също е напълно обновена.
Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговора е анонимен и напълно безплатен. Личната информация се обработва в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 и Закона за защита на личните данни.
По-рано тази година ДАЗД отбеляза 15 години от създаването на Национална телефонна линия за деца 116 111. Обажданията на линията от началото на годината до първи октомври са 21 800, съобщиха тогава от агенцията.