Цифровите етикети ще са под формата на QR кодове или баркодове, които пренасочват потребителя към уеб страница, където се съхранява информацията за етикета. Валидността им ще бъде поне 10 години, а физическите етикети ще се пазят, само където са необходими.

Смята се, че новото етикетиране ще намали разходите на производителите, ще улесни актуализирането на съдържанието и ще подобри четливостта при малки опаковки. Очаква се опростяването на задълженията за етикетиране да намали годишните разходи средно с 57 хил. евро за голяма компания и 4500 евро за малки и средни производители.

На 19 април 2024 г. най-голямата европейска браншова организация COPA-COGECA също излезе със становище относно дигиталните етикети, само че за храните и фуражите.

"Използването на такива цифрови инструменти е лесно достъпно и все по-често се използва от производителите и потребителите на храни и напитки, както и от фермерите, когато става въпрос за фуражи. За да се доразвие този подход и да се гарантира, че потребителите и другите клиенти получават вярна, точна и надеждна информация, е необходимо Европейската комисия да представи политически насоки за националните органи и оператори, за да се гарантира хармонизация, съгласуваност и прозрачност в предоставяне на информация "извън етикета".

Успоредно с развитието на цифровото етикетиране е важно да се положат усилия с оглед увеличаване на покритието на телефонния и интернет сигнал, по-специално в отдалечените селски райони, както и цифровата грамотност сред гражданите на ЕС", заключват от COPA-COGECA.


Източник: agri.bg