По време на събитието бяха връчени и три финансови гранта на обща стойност 30 000 лв. на проектите, кандидатствали по програмите за подобрение на хижи и заслони, и спечелилите най-много точки от гласувалите организации.
В номинирането на туристически обекти в отделните категории и оценката на проектите участваха утвърдени организации, които пряко ползват тези обекти - Български туристически съюз, Български планински съюз, Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ), Български портал за планинско колоездене mtb-bg.com, екологично сдружение "За Земята", сдружение за дива природа "Балкани", сдружение "Планини и хора - асоциация на планинските водачи в България", Асоциацията на парковете в България (АПБ) , Асоциацията по ски свободен и екстремен стил (БАССЕС) и телевизионната поредица "Разказите на хижаря" и списание 360mag.
Победителите в 8-те категории на конкурса
В категория "Хижа без автомобилен или лифт достъп" бе отличена старопланинската хижа "Мазалат". За "Хижа на годината с автомобилен или лифт достъп" бе избрана хижа "Партизанска песен", отново в старопланинския регион. Наградата на Photomate за "Най-устойчиви еко практики" бе присъдена на хижа "Амбарица". Отличието "Най-чиста хижа" под патронажа на Karcher отиде при хижа "Беласица" в едноименната планина. Компанията, лидер в решенията за професионално почистване, връчи и още една извънредна награда "За блестящи резултати" на витошката хижа "Камен дел". За "Най-добър стопанисван заслон" бе излъчен заслон "Спано поле", а за най-добър нестопанисван - заслон "Велийца". Хижата, която получи "най-вкусното" отличие за "Най-добра кухня" е хижа "Момчил юнак" в Родопите. В "най-младата" категория за "Рестарт на хижа" победител е хижа "Белмекен".
Три финансови гранта бяха присъдени като част от кампанията "Хижа на годината". По програмите на SiteGround, Matrax и GP Group кандидатстваха 67 проекта на хижи от цяла България. Оценяването по тях бе комплексно, предвид детайлните критерии и силната конкуренция в проектните планове. В оценяването участваха организаторите на инициативата "Хижа на годината", финансиращите компании и НПО партньорите на кампанията.
Победител във финансиращата програма на SiteGround за възстановяване на хижи и заслони е хижа "Грънчар", събрала 313 точки от общо 400. Отново "Грънчар" събра най-висок брой точки и за гранта на Matrax за обновяване на легловата база - 159 от 200 точки. По програмата на GP Group със 128 от 200 точки грантът за строителни материали бе присъден на заслон "Черни връх".
За да подкрепят усилията и мотивацията на хижите, организаторите от "Хижа на годината" ще популяризират и направят допълнителна набирателна кампания за проектите, класирани на челни позиции в гласуването. По този начин се отваря втори шанс за всички подадени проекти, да намерят финансиране от бизнеси и общността на планинарите. Кампанията "Хижа на годината" продължава и през 2024 г. Информация за всички резултати от 2023 г., както и за предстоящото продължение на кампанията през 2024 г. може да намерите на официалната страница huts.360mag.bg.