Етикетите ще съдържат информация за горивната ефективност и сцеплението на мокра настилка, като тя ще бъде оценена на скaла от A до G (по подобие на етикетите за енергийна ефективност на домакинските уреди). Потребителите ще разполагат и с данни за нивото на шум на гумите извън автомобила, изразен в децибели. Етикетите ще трябва да бъдат ясно видими за потребителите. Те трябва да се показват при всички видове продажба, включително онлайн, и ще трябва да съдържат QR код за лесно сканиране. Предвижда се да бъдат добавени изображения за сцепление при сняг и лед и да бъде обновен дизайнът на етикета.
Регенерираните гуми също са обхванати от регламента. Изискванията за такива гуми ще се прилагат, след като бъде създаден подходящ тестов метод за измерване на характеристиките им. Регламентът включва и разпоредби за добавянето, след като бъдат разработени подходящи тестови методи, на параметри за пробег и износване. Очаква се по този начин да се намали количеството пластмасови микрочастици, които попадат в околната среда в резултат от износването на гумите. Гумите за камиони и автобуси в бъдеще също ще трябва да носят такъв етикет.
Климатичните промени ще доведат и до разлика в етикета на зимните гуми от 1 май 2021 година в страните от ЕС. Категориите на гумите ще бъдат разделени на такива за сурова зима и за по-мека в централноевропейските държави. Буквените означения ще означават дали дадена зимна гума е по-подходяща за дъжд, сняг, или за лед. Досега нямаше маркировки, свързани с нужните характеристики за взискателно зимно време.
Етикетите, обозначаващи разхода на енергия, и характеристиките на гумите, ще бъдат актуализирани. Новите етикети правят по-лесно сравнението между различните модели гуми и помагат при избора на потребителите, които пазаруват онлайн. Според досегашния регламент всички гуми на леки коли и ванове е нужно да имат стикер, който показва сцеплението на гумата на мокра настилка, шума при търкаляне и влиянието върху разхода на гориво. Стикери досега не бяха нужни за гуми на камиони. В Централна и Източна Европа сцеплението на мокра настилка и на сняг ключово за безопасното шофиране през зимата, докато в Скандинавските страни сцеплението на лед е по-важно Досега не е имало изискване за етикет, определящ тези две категории. Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва само при гумите за леки коли, докато за сцепление на сняг ще бъде налична и при гумите за миниванове, лекотоварни коли, камиони и бусове.
Източник: consilium.europa.eu