Пазаруване онлайн, купуване на евтини самолетни билети или желаният бански за плажа. В разгара на летния сезон все повече хакери си осигуряават лесен достъп до личните ни данни, а все по-често и дори телефонния ни номер.
Експертите по киберсигурност са категорични, че банковите измами вече не са предимно насочени към бизнеса, а все по-често и към физически лица.
„Целта е да се взема лична информация. От хората, които са атакувани през стандартните канали, искат да разберат на колко години са, имат ли роднини, дали са сами и с колко пари разполагат – затова питат колко пари имате в сметката. Интересуват се от номера на кредитната ви карта, от кода, който е на гърба. След това ви подхлъзват да изпратите и двуфакторната си идентификация – това, което идва чрез SMS”, коментира Ясен Танев, експерт по киберсигурност.
„Колкото повече знаят за вас преди и колкото повече научат по време на атаката, толкова по-бързо ще реагират. Един опит за измама не е еднократен акт. Ако се опитват да ви хакнат някъде, той най-вероятно сте хакнати и по други канали“, посочва още експертът.
От дирекция "Киберсигурност" към ГДБОБ пък съветват при съмнения за измама, задължително да посетите фейсбук страницита им, където са описани конкретите стъпки, които трябва да предприемат потребителите, ако се съмняват, че са били жертва на телефонна измама.
„Не само в разгара на летния сезон. По принцип са широкоразпространени фишинг съобщенията от името на банкови институции“, посочва комисар Владимир Димитров.
След като потребителите предоставят доброволно данните си, средствата им остават в онлайн средата, а хакерите си купуват криптовалути или скъпо дрехи от европейски сайтове.
Източник: novini.bg