Студентите, следващи в чужбина редовно обучение, е необходимо да представят в офисите на НАП удостоверение или служебна бележка, подпечатани с мокър печат и подписани от служебно лице от съответния университет. Ако документът е генериран по електронен път, трябва задължително да съдържа отпечатан текст, че важи без подпис и печат.
Документът трябва да съдържа имената на студента, периода, в който той е учил там (само за изминали семестри или години, но не и за предстоящи от обучението му) и дата на издаване. Удостоверението или служебната бележка трябва да са преведени на български език от лицензиран преводач.
Документът се подава в поделенията на НАП по постоянен адрес, за да се изчистят задълженията за месеците, през които студента не е здравноосигурен в България. Подаването на удостоверението може да се извърши и от родител, без за това да се изисква нотариално заверено пълномощно.
Всяко лице може да провери здравноосигурителния си статус в офисите на НАП , а така също и на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор.