Тротинетките
трябва да се движат по изградената велосипедна инфраструктура, а при
липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за
движение. Водачите няма да могат да се движат с тротинетки по улици I
клас и пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50
километра в час, както и по улици II клас без изградена велосипедна
инфраструктура.
Тротинетките не могат да се движат и в зони, обозначени с пътен знак
В9 - Забранено е влизането на велосипеди, да се движат по улици,
обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само
на превозни средства от редовните линии", това предвиждат промените в
Закона за движението по пътищата, касаеща регламентиране на правилата за
движението по пътищата с индивидуални електрически превозни средства.
Тротинетките трябва да бъдат с бяла или жълта различима светлина
отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад. Според
помените в закона, водачите им трябва да ползват в тъмните часове на
денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху
видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан, както и
да бъдат с включени светлини.
Минималната възраст на водача за управление на индивидуално
електрическо превозно средство е 16 г. - по велосипедна инфраструктура,
улици от 2-ри до 4-ти клас и пътища с максимално разрешена скорост до 50
километра в час и 14 г. - само по велосипедни алеи.
• България • 1007 • 0
На първо четене: Приеха ограниченията за тротинетките
На
първо четене депутатите приеха промените в Закона за автомобилните
превози. Това ще доведе до установяване на категорични правила за
движението на тротинетките на територията на града. Те вече няма да имат
право да се движат по тротоарите, а максималната им скорост ще е 25
километра в час, съобщават от 24 часа.