"Министерството на образованието и науката ще бъде първата институция, която ще пусне свой канал с новини за хора със слухови увреждания. Те ще имат възможност да получават на всеки две седмици информация за развитието и новостите в образованието на сайта и фейсбук страницата на МОН.", заяви Сачева.
В посока приобщаващо образование са обучени са 1700 специалисти от детските градини, за дя могат да правят ранна диагностика и скрининг тестове на децата между 3 и 3 и половина години за различни обучителни трудности.От следващата година пък започвали обучения за нейното прилагане, като първи през тях ще минат ресурсните учители от регионалните центрове за приобщаващо образование. Също така, съвместно със социалното и здравното министерство работят по въвеждане на финална оценка на международната класификация.
"Предстои да въведем и механизъм за съвместна работа между образователните институции и социални услуги", заяви Сачева, като обясни, че той ще бъде представен скоро.
Учениците с трайни увреждания и тези без или с един родител, от миналата година имат право са бъдат стимулирани и със стипендии за успех. Преди това те трябваше да избират коя от двте стипендия да вземат.
Стана ясно, че следващите две години ще се работи по дигитализация на образованието и като част от нея ще е въвеждането на асистиращи програми за приобщаващо образование.