
Целта е да се постигне по-голяма гъвкавост,
оперативност и ефективност в процеса на обучение, а също и да се
преодолее съществуващия формализъм. Започва префокусиране от документите
към резултатите. На учителя се дава свободата да адаптира своята работа
към темповете във всеки конкретен клас, за да постигне очакваните
резултати, като в същото време от него се изисква ритмичност на учебните
дейности и изпълнение на учебната програма в нейната цялост. Това са
мотивите за предложените изменения.
Проектът е изготвен в резултат на срещи с
колективите на различни видове училища и след дискусии с регионалните
управления на образованието за необходимостта от отпадане на
административната тежест. В момента учителите трябва в началото на
годината да подготвят разпределение за преподаване на темите в учебната
програма, което стриктно да следват, и задължително при преструктуриране
на учебното съдържание, да искат и получат заверка от директора. Този
момент от тяхната работа подлежеше и на проверки от експертите в
регионалните управления.
Промените са обявени за обществено обсъждане в срок от един месец.