"Нашето предложение е зимната ваканция да
придобие един нормален европейски вид, за да могат децата да бъдат с
техните родители и семейното възпитание да се случва по-добре". Това
отбеляза в интервю за БНР Юлиян Петров от синдикат "Образование" към КТ
"Подкрепа":
"Дните през зимната ваканция са посветени
на семейството, а всъщност ние даваме на децата само три такива дни.
Някои казват, че това са работни дни за държавата, но всяко едно
семейство има начини да си освободи дни и даде своето внимание на
учениците. Не по същия начин стои въпросът с междусрочната вканция.
Нашият синдикат предлага това да са дни за някакъв вид дейности, които
да бъдат насочени към ученика или дни за занимания по интереси. Това е
нещо, което бихме могли да развием. Има го в немалко европейски страни.
По този начин детето е в училището, но не се водят учебни занятия, а
само занятия по интереси, в които е много добре да бъдат включени и
родителите. Тези занимания са разтоварващи, но имат голямо значение за
социализацията и възпитанието на ученика".
"Начинът, по който се провеждат изпитите след седми клас, не стимулира
ученето, а зубренето", коментира пред БНР Асен Александров, директор на
51 СУ:
"В пети клас всички амбициозни ученици живеят с една мечта – след седми
клас да постъпят в елитно училище. За да постъпят в елитно училище, те
трябва да изкарат на изпитите след седми клас по математика и български
език добри оценки. По този начин те не се интересуват въобще от другите
предмети. По-скоро има някакъв натиск към учителите, за да им пишат
оценки. Моето предложение е в изпитите след седми клас да има целият
цикъл от предмети, нещо от рода на изпитите PISA – да включва български
език и литература, история, природни науки, така че те да не бъдат
свързани с конкретния материал, а с начина, по който децата мислят".
Източник: actualno.com