Жалби срещу тръжните правила в антимонополното ведомство внесоха водещите световни производители на влакове - германският гигант "Сименс" (две жалби), чехите от "Шкода" и китайската държавна компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation). Именно "Сименс" и "Шкода" са основните доставчици на подвижен състав за БДЖ в исторически план, а китайската CRRC предложи по време на служебното правителство освен да достави влакове у нас и да сглобява част от тях в България. Водещите световни компании обаче останаха неприятно изненадани от условията на многомилионната обществена поръчка на жп компанията.
Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове. Финансовата схема също била абсурдна, съобщава Канал 3. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г., да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.