"Предвиждаме и в Закона за социалното подпомагане и други помощи да бъдат обвързани с посещаемостта в училище, така че да засилим мерките за принуда, с които разполагаме", добави Вълчев.
Той уточни, че е факт, че сегашните глоби по Закона за предучилищното и училищното образование невинаги се налагат. Кметовете понякога се въздържат. Винаги съм апелирал към тях да не се въздържат, за да се чувства неизбежността на санкциите, обясни Вълчев и добави, че понякога глобите са и несъбираеми.
"Говорим включително и за обвързване на тези глоби с други права, но това е по-трудният разговор", посочи министърът на образованието. По негови думи няма как задължителното образование да се реализира без принуда, но тези мерки са всъщност в интерес на децата.
"Обхващането и включването на всяко едно дете в образователната система е едно от основните предизвикателства пред социално-икономическото ни развитие", подчерта Вълчев.
Той каза, че има и скрито отпадане от системата - деца, които не са отписани, но не успяват да придобият достатъчно знания или т. нар.ключови компетентности. Вълчев припомни, че по действащия Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици са били сформирани над 1100 екипа с 11 000 души, благодарение на които допълнително в училище са били записани над 40 000 деца. Резултатите са колосални като усилия, обобщи той като изтъкна, че механизмът трябва да се префокусира върху ежедневната посещаемост в училище, а не усилията да бъдат насочени само в началото на учебната година.
Министър Вълчев коментира и даването на по-голяма свобода на учителите и насърчаването на тяхната креативност. Вълчев изрази надежда, че догодина ще има повече средства училища да реализират собствени проекти, свързани с иновации. Той акцентира и върху развитието на професионалното образование.
Красимир Вълчев, депутати, евродепутатът Ева Майдел, областният управител на Хасково Станислав Дечев, директори на учебни заведения от Хасково област, учители и синдикалисти участваха в широката дискусия "Европа в нашия дом", посветена на образованието. Начална педагожка от селско училище с преобладаващи деца от малцинствата предложи учениците от началното образование да не могат да преминават в по-горен клас, ако не са ограмотени.
Източник: novini.bg