В интервю за "Нашият ден" Милена Тошева от "Български пощи" споделя, че всяка година забелязват увеличение на броя на написаните писма. Няма строги критерии за структура или съдържание на писмата, оставяйки децата да изразят своите желания и мечти по свой собствен начин. Този процес на самостоятелно творчество и изразяване е ценен опит за малките писатели и им помага да се научат как да пишат и адресират писма правилно.
Основната цел на този инициатива е да насърчи децата да изразят своите чувства, преживявания, страхове и надежди пред Дядо Коледа. В писмата си те споделят своите желания, но също така и своята вяра и убеждение, че са били добри и послушни през годината. Милена Тошева разкрива интересни примери от писмата, като две братчета, които пожелават сума от 205 лева – не за себе си, а за дарение, както и дете, което моли за дрехи и храна за нуждаещите се.
Писмата съдържат различни желания, които често зависят от семейния контекст и влиянието на рекламни кампании. Най-малките деца от детските градини често участват със своите учители, които организират и структурират писмата на малките автори. Всяка година тези писма се превеждат и архивират от Държавната агенция "Архиви", където се пазят и запазват този вълнуващ момент на детската фантазия.
Така “Български пощи” и Дядо Коледа създават специална атмосфера на вяра и очакване, която ни напомня, че детските мечти са ценни и трябва да бъдат подкрепяни и насърчавани, защото те са сърцето на Коледното вълшебство.