Една част от измамите са свързани с покупката на коли втора употреба, каза директорът на Центъра Соня Спасова:
"През годините сме имали оплаквания, свързани с трактори, селскостопанска техника, лодки, скъпи велосипеди, но най-често с автомобили втора употреба. И когато потребителите си харесат една такава кола, в най-честия случай, платят я и то на висока стойност, впоследствие тази кола не пристига при тях."
Соня Спасова съветва при подобни случаи на покупка за по-голяма стойност да се направи проверка на продавача и ако става въпрос за кола или друг вид превозно средство, да направим всичко възможно да изпратим доверен човек в съответната държава да я провери на място. Това може да струва пари, но пък може да спести много нерви впоследствие.
Други от най-често получаваните сигнали са свързани с покупка на един продукт и получаване на съвсем друг.
"През годините и в последно време получаваме по отношение на поръчани дрехи, обувки, електрически тротинетки, когато потребителят плаща и впоследствие да кажем получава една малка вещ, например очила или пръстенче и на тях обикновено има етикет, на който пише едно евро или един долар и така всъщност се установява, че има злоупотреба с неговите пари и съответно очаквания", каза още Соня Спасова.
Гражданите могат да подават сигнали в Европейският потребителски център (ЕПЦ), когато става въпрос за проблеми с реално съществуващ търговец в Европейския съюз, Исландия и Обединеното кралство. Когато става дума за измама, трябва да подадат сигнал в полицията, каза директорът на Центъра:
"Когато ние проверим и установим, че не съществува такъв търговец или този търговец по някакъв начин е неоткриваем, тогава ние ще ги насочим към полицията, просто защото ние можем да водим преговори с реално съществуващи търговци."
Винаги, когато се прави поръчка онлайн, е добре да се провери кой е търговецът, т.е. продавачът - каква е неговата репутация, какви са оставените отзиви от други клиенти. Според законодателството на ЕС, всички онлайн търговци трябва да обявят данни за контакт и така по-лесно потребителите да могат да се свържат с тях.
От Европейския потребителски център съветват още да не се предоставят на продавача лични данни, извън необходимите за поръчката - име, адрес и телефон.