Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов обясни пред "БГ радио" какви са правата на всеки човек, който си е платил входната такса за концерт, спортно мероприятие или нещо друго подобно. Той подчерта, че е добре да се знае откъде да се закупуват билетите, за да може после по-лесно хората да си търсят правата.
Най-сигурната гаранция, че ще закупите легитимен билет е да се обърнете към организатора на събитието или към негов официален търговски представител.
"Това дава по-лесни възможности впоследствие да се търсят обратно парите, ако събитието не се състои или по някаква друга причина", обясни Маргаритов.
Този толкова популярен пазар е свързан с редица рискове, подчерта председателят на КЗП. Той уточни, че ако се закупи билет "на черно", неговият притежател може изобщо да не бъде допуснат. Това може да стане, ако билетът е поименен и на входа се използват съвременни системи за контрол на достъпа. В подобни случаи няма шанс парите на новия притежател на билета да бъдат върнати, ако събитието бъде отменено.
"Има случаи, в които хората няма да могат да посетят събитието и искат съвсем коректно да помогнат на някой друг, който има желание, но не може да си купи билет. На този "вторичен пазар" също така нерядко се стига и до опити да се пласират фалшиви билети. В тези случаи практически ние няма да имаме право на нищо", добави Маргаритов.
"Да сме на дадено събитие, което решим да напуснем временно, а впоследствие да ни бъде отказан достъп отново – такова нещо не може да се случва", каза още шефът на КЗП.
Той обясни, че билетите трябва да се пазят до края на събитието и с тях може да се излиза и влиза от местата, където то се провежда. Маргаритов призова всеки, който има подобен проблем да сигнализира веднага в комисията.
Председателят на КЗП добави, че при отлагане или отменяне на събитие, заради причини свързани с организатора или участник в него, всеки притежател на билет има право да изиска да му бъдат върнати парите.
"При възникване на някое от посочените по-горе обстоятелства имаме право да поискаме да ни бъдат върнати заплатените за билетите суми. За целта трябва да се обърнем към търговеца, от който сме ги закупили – организатора или съответния негов оторизиран представител. Ако сме заплатили по банков път – към банката", каза още Маргаритов.
Източник: dnevnik.bg