Само от началото на тази година постъпилите жалби са над 500 жалби, но едва половината са обработени. От компанията „Уиз Еър” поеха ангажимент, жалбите да бъда разгледани до три седмици и да бъде представен план пред Главната дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ за действие срещу закъсненията и отмяната на полети.
„Всеки може да си потърси правата от всяка една авиокомпания, без значение дали е нискотарифна, или не.“, каза юристът Ивайло Данаилов.
Той е юрист, който от години защитава правата на авиопътници. Обяснява, че обезщетение се изплаща в някои случаи. „Трябва самолетът да е закъснял повече от 3 часа или полетът да бъде отменен. Друг вариант, който се случва по-рядко е авиокомпанията да е продала повече билети, отколкото има места на борда на самолета. В зависимост вече от дължината на полета, който е закъснял или отменен, обезщетението варира между 250 и 600 евро на пътник“, посочи Данаилов.
Освен времето и разстоянието, имат значение и причините, поради които полетът се е забавил. Когато има повреда по независещи от екипа обстоятелства, обезщетение не се заплаща. Юристът разказа за подобен случай, в който птица се блъска в самолета. „Това звучи доста страшно, случва се често, сравнително, но за съжаление не може да се издейства обезщетение в този случай, тъй като сблъсъкът с птица се води форсмажорно обстоятелство“, разказа Данаилов.
Фирмата, в която работи Ивайло Данаилов, е една от многото, които защитават правата на пътниците. Вече има и уеб платформи, от които можем да черпим полезна информация.
Източник: novini.bg