Въпреки информационното затъмнение, (обявата за приемната бе оповестена едва в 16.00 часа със следния текст: "Записването за приемната ще се става до 11 септември 2018 г.(вторник) на тел. 0886 500 134.”), 5-6 граждани вече чакаха пред вратата.
Една от чакащите бе възмутена, че голяма част от хората в града дори не знаят, че ще има такава приемна. Самата тя е звъняла до късно снощи на посочения телефон, но никой не отговаря. Тази сутрин също започнала да звъни от 7.00 часа, но резултатът бил същият.
Старши експертът от екипа на Мая Манолова, Нуртен Патраклъ, каза за MediaNews, че целта на тези приемни е да се осъществяват срещи с гражданите и самите те да разберат и повярват, че има кой да ги изслушва и съответно защитава интересите им:
„Още с встъпването си в длъжност на обществен защитник, г-жа Манолова заяви, че нейната работа ще бъде изнесена на терен. В изпълнението на това нейно заявление,екипът отива в различните общини, за да чуе и да види проблемите на гражданите на място. Тъй като ние сме ситуирани в София, не всеки има възможност да дойде.
Идеята за временните приемни е гражданите трябва да видят и да разберат, че има институция, която се грижи за тях. И ние като екип неизменно изпълняваме тая заявка да бъдем близо до гражданите и техните проблеми.”
Нуртен Патраклъ каза още, че първоначалната им информация за Мездра била, че са малко гражданите, поискали среща с екипа, но идвайки към приемната са видели хора, които ги чакат и ще изслушат всички граждани.
На въпроса дали тази обиколка на омбудсмана не е заявка, че вече ще се обърне повече внимание на Северозапада, най-бедният район не само в България, представителят на омбудсмана каза, че работата на целия екип е насочена към гражданите и техните проблеми, независимо къде живеят:
„Институцията на омбудсмана дава вече сигнали, че за нас е без значение гражданите дали са от Северозапада или от Североизтока. Ние сме навсякъде, където има проблеми за решаване”- допълни г-жа Патраклъ.