На третия ден след началото на разчистването тежките машини вече изнасят едрите късове скала, паднали върху пътя.
"Към момента обрушването в зоната на срутището е в изключително напреднал етап. Работим изключително мобилизирано", заяви пред БНТ инженер Даниел Иваничков, директор "Поддържане на пътната инфраструктура" в Пътната агенция.
Така е преодоляна най-голямата опасност, при разчистване на срутището да се предизвика нов процес, който да повлече ново падане на скална маса върху хората, които работят на пътя. Откритите разломни пукнати по ската са преценени като високо рискови. За да бъдат изследвани в дълбочина се налага да се ограничи достъпът на хора под ската.
"Тъй като той действително е може би в много лошо състояние, но алпинистите на място като почнат да напъват, като изследват пукнатините с хидравличните възглавници, вече ще видим какво точно количество от материала е необходимо да бъде свалено", допълни инженер Иваничков.
Веднага след това ще бъде проектирано трайното укрепване на участък от 250 метра. То ще започне веднага щом времето се затопли трайно.
"Сроковете са изключително скъсени и при първа възможност, след като пуснем пътя ще пристъпим към работата. Въпросът е чисто инженерен да се намери подходящо решение за дадения участък", каза още инженер Иваничков.
"Сега трябва да се пусне движението, доколкото е възможно. И след това трябва да се търси по-далечната перспектива, защото през пролетта трябва да бъде спрян заради ремонта и Е-79 и прокарването на новото трасе и цялото движение ще мине оттука", каза кметът на Мездра Иван Аспарухов.
През лятото Искърското дефиле ще трябва да поеме основния трафик, който сега преминава между Ботевград и Мездра заради разширението на пътя там.