
Според специалистът, разбирането от миналото, че трябва да
сме всестранно развити личности, вече отмира. „Децата възприемат информацията,
макар и не в дълбочината, в която възрастните биха искали, но трябва да проявим
търпение и разбиране. Това, че не се задълбочават, не означава, че не
разбират“, коментира експертът. Според Календерова, технологиите имат място във
всяка образователна среда, като въпросът е с каква функция и по колко време им
се отделя.
„Как например да обясниш на едно дете, че обикновената книжка не е
развалена, ако страниците й не могат да се слайдват? Това е едно от основните
предизвикателства пред днешните учители, които все по-често се притесняват, че
се справят по-зле с технологиите от учениците. Учителите обаче не трябва да се
притесняват да молят учениците си за помощ, когато не могат да се справят с
технологиите. Така се създава по-силна връзка и се изгражда взаимно доверие
помежду им“, обясни пред родители и учители Календерова.
Наблюденията й сочат,
че съвременните ученици може да изглеждат изключително разсеяни, но в същото
време да разбират много добре казаното от учителя си. Преподавателите обаче ще
са тези, които да напомнят, че за да бъдем хора, трябва да се отделим от
плазмените екрани и да влезем в една нормална човешка взаимовръзка, за да не
губим контакта помежду си, смята експертът.
Източник: monitor.bg