Според специалистът, разбирането от миналото, че трябва да
сме всестранно развити личности, вече отмира. „Децата възприемат информацията,
макар и не в дълбочината, в която възрастните биха искали, но трябва да проявим
търпение и разбиране. Това, че не се задълбочават, не означава, че не
разбират“, коментира експертът. Според Календерова, технологиите имат място във
всяка образователна среда, като въпросът е с каква функция и по колко време им
се отделя.
„Как например да обясниш на едно дете, че обикновената книжка не е
развалена, ако страниците й не могат да се слайдват? Това е едно от основните
предизвикателства пред днешните учители, които все по-често се притесняват, че
се справят по-зле с технологиите от учениците. Учителите обаче не трябва да се
притесняват да молят учениците си за помощ, когато не могат да се справят с
технологиите. Така се създава по-силна връзка и се изгражда взаимно доверие
помежду им“, обясни пред родители и учители Календерова.
Наблюденията й сочат,
че съвременните ученици може да изглеждат изключително разсеяни, но в същото
време да разбират много добре казаното от учителя си. Преподавателите обаче ще
са тези, които да напомнят, че за да бъдем хора, трябва да се отделим от
плазмените екрани и да влезем в една нормална човешка взаимовръзка, за да не
губим контакта помежду си, смята експертът.
Източник: monitor.bg
• Общество / Образование • 1201 • 0
Децата изпреварват в технологиите, учителите ги догонват
„Съвременните деца навлизат много бързо в технологиите и изпреварват учителите си, които вече трябва да ги догонват. Децата ни са потънали в технологиите, но са изключително адаптивни към средата и предизвикателство за преподавателите ще е да се напаснат към новите поколения“, обясни на форум за изграждане на ефективна и подкрепяща среда и отговорно родителство във Варна председателят на Движение за съвременно училище в България, Антоанета Календерова.