Тази инициатива се провежда за 12 поредна година, под егидата на Министерството на икономиката. Кампанията стартира на 15.03.2021 г. денят, в който се отбелязва Световния ден на потребителя и ще продължи до 25.03.2021 г. Нейната цел е да се извърши проверка за изпълнение изискванията на Закон за техническите изисквания към продуктите (ЗТИП) и наредбите към него. Инспекторите ще проверяват за наличие на инструкция и/или указание за употреба на български език, наличие на маркировка за съответствие „СЕ“, наличие на наименование и адрес на производител и вносител, ЕС декларация за съответствие.
Тази година в обхвата на кампанията е предвидено да се проверяват следните категории продукти:
– Интернет свързани играчки, които добиват все по-голяма популярност сред децата, предвид възможността за интерактивната комуникация;
– Електрически уреди от нисък ценови клас, към които потребителският интерес е голям и често носят риск за безопасността на потребителите при тяхната употреба;
– Лични предпазни средства, които масово се предлагат в търговската мрежа.
За установените по време на кампанията нарушения, инспекторите на ДАМТН ще предприемат мерки, съгласно действащото законодателство.
Планираната през 2020 г., кампания за Деня на потребителя се проведе в рамките само на един ден, поради въведеното извънредно положение, като бяха намерени малък брой несъответстващи продукти.
Източник: damtn.government.bg