Ресурсът, който компанията отделя за противопоставяне на кражбите е изключително голям, тъй като те оказват негативно влияние върху качеството на доставяната електроенергия до коректните потребители. За да не бъде нарушен комфортът на хората, които работят и учат от вкъщи в условията на пандемия, от началото на март дружеството е извършило над 16 500 проверки за неправомерни присъединявания към мрежата.
При извършените проверки са открити над 800 нарушения в измерването на консумираните количества енергия. В повечето от случаите са констатирани директни присъединявания чрез кабели към електроразпределителната мрежа или промяна в схемата на свързване - премахване на пломби, прекъсване на връзки или монтаж на „мостове".
„Контролът и мерките, които прилагаме в тази трудна за работа обстановка, спомагат да няма ръст в кражбите на електроенергия и да минимизираме смущенията в електрозахранването за нашите коректни клиенти. Вярвам, че усилената борба със злоупотребите е и една от причините да отчитаме намаление на сигналите за нарушения в качеството на доставяната електроенергия", каза Филип Йорданов, ръководител отдел „Нетехнически загуби" в ЧЕЗ Разпределение България.
От ЧЕЗ поясниха, че проверките за кражби на електроенергия, изпълнявани от дружеството, продължават и в десетте области, обслужвани от ЧЕЗ Разпределение - Монтана, Видин, София, София област, Перник, Кюстендил, Плевен, Ловеч, Враца и Благоевград.