Както
е известно, съгласно изискванията на Закона за публичните предприятия, в
срок до месец октомври, двете дружества – БДЖ - Пътнически превози и
БДЖ - Товарни превози, трябва да променят правната си форма от ЕООД в
ЕАД. Чрез тяхното преобразуване се осигурява и възможността за
преминаването им на директно подчинение на Министерство на транспорта,
информационните технологии и съобщенията с трансформиране на „Холдинг
БДЖ” ЕАД в самостоятелно дружеството или сливането му с „БДЖ -
Пътнически превози” ЕООД.
По време на заседанието стана ясно, че към края на 2019 г., в „БДЖ -
Пътнически превози” ЕООД са приключили почти всички поръчки за ремонт
на текущия подвижен състав и в момента се реализира тяхното изпълнение.
Извършеното техническото обезпечаване е свързано със следните подписани
договори, провеждане на обществени поръчки, както и предстоящо
стартиране на други:
• Подписан е пет годишен договор за ремонт и поддръжка на 46 мотрисни влака ЕМВ и ДМВ Сименс;
• Подписани са 3 договора за подемен ремонт на общо 20 локомотива 44/45 серия, използвани в текущия график;
• Подписан е договор за възстановяване и модернизация на 10 бр. извадени от текуща употреба локомотива 44/45 серия;
• Изпълнява се договор за поддръжка на 9 локомотива 44/46 серия за срок от 3 години;
• Изпълнява се договор за капитален ремонт на 2 бр. локомотива 46 серия (БДЖ-ТП);
• Изпълняват се тригодишни договори за ремонт на 227 вагона, като до
момента са извършени средни и капитални ремонта на 91 вагона;
• Изпълнява се обществена поръчка за ремонт на товарни вагони (БДЖ-ТП);
• Провежда се обществена поръчка за капитален ремонт на още 10 електрически локомотива 44/45 серия;
• Провежда се обществена поръчка за закупуване на 10 нови електрически локомотива на прогнозна стойност от 58 млн. лева;
• Провежда се обществена поръчка за краткосрочен наем на 8 локомотива, за срок от 6 + 6 месеца;
• Провежда се обществена поръчка за закупуване на 40 нови пътнически вагона на прогнозна стойност от 77 млн. лева.;
• Провежда се обществена поръчка за среден ремонт на 47 пътнически вагона серии 1050 и 2150;
• Обявена е обществена поръчка за подемен ремонт на 5 бр. модернизирани локомотива 46/47 серия;
• Обявена е обществена поръчка за придобиване на 16 електрически
мотрисни влака (ЕМВ) за средни и дълги разстояния с повишен комфорт и
капацитет средно 290 места;
• Предстои стартирането на процедура за средносрочен наем на 5+5 локомотива за срок от 2+1 години;
• За 2020 г. е планирана и процедура за модернизация на теснопътни дизелови локомотиви;
• В ход е обществена поръчка за закупуване на 30 пътнически вагона,
използвани в конвенционалната железопътна система на ЕС, предварителната
експертиза за които е възложена на сформирана специално за целта
техническа комисия, включваща и външни експерти.
В хода на комисията беше засегната и темата относно графика за
движение на влаковете, като се отбеляза, че в началото на 2020 г.
изпълнението на ГДВ е в рамките на 93.5%, което е най-добрият показател в
рамките на последната година и половина. До средата на годината
недостигът на вагони, а до края на годината недостигът на тягов подвижен
състав ще бъдат изцяло преодолени, а изпълнението на разписанието ще се
стреми към 96%. При разработването на ГДВ, транспортната схема и
периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с
обемите и структурата на превозите, увеличен е броя на пътническите
композиции по някои направления, както и са значително подобрени
връзките на влаковете в някои от основните възелни гари, като времето за
изчакване в гарите е значително намалено.
В края на заседанието управленският екип на БДЖ отбеляза, че с цел
гарантиране на прозрачност в дейността на дружеството разработва идея за
създаване на обществен съвет към Съвета на директорите, в който да
бъдат включени членове от граждански организации при обсъждането на
важни теми в железопътния транспорт.
• Общество / Общество • 895 • 0
БДЖ се отчете: Недостигът на вагони ще приключи тази година
На
проведеното вчера заседание на Комисията по транспорт, информационните
технологии и съобщенията мениджърският екип на БДЖ представи основните
акценти за дейността на дружеството, съобщават от там.
На народните представители бяха посочени промените в структурата на дружествата от групата на БДЖ.