Онлайн застраховките са новият трик за набиране на широка клиентска база, твърдят представители на бранша. По думите им на пазара има нелоялна конкуренция. Предлагат се полици, които са с 10 процента по-евтини, но при покупката им само се отбелязват като направени по интернет.

"Клиент, който е влязъл, посетил агенцията или агент, с който компанията има сключен договор да продава продуктите и чекват - има в системата опция, че застраховката е продадена онлайн, с което получава допълнителна отстъпка, а не че клиентът чисто физически е извършил онлайн тази услуга", допълни Пепа Деведжиева, застрахователен брокер.

Свалянето на цените на "Гражданската отговорност" е най-бързият начин един застраховател да увеличи пазарния си дял, тъй като повечето собственици на автомобили се интересуват не от компанията, а от цената. Прогнозата е, че реално закупените застраховки по интернет няма да се увеличат чувствително.

"Скоро на нашия пазар мисля, че онлайн продажбите няма как да станат масова практика", каза още Пепа Деведжиева.

От бранша смятат, че за да работи пълноценно онлайн застраховането са необходими законодателни промени. И "Гражданската отговорност" да бъде застраховка за водача, а не на автомобила.


Източник: fakti.bg