Трасето на пътя следва съществуващия обходен път на Видин, който ще бъде реконструиран и разширен - ще бъде с две ленти за движение в посока, зелена ивица и банкети. След това ще преминава по нов терен. Новият участък ще бъде с магистрален габарит - с две ленти за движение в посока, аварийна лента, разделителна ивица, водещи ивици и банкети. Връзката със съществуващите пътища и населените места в региона ще се осъществява чрез няколко пътни възела - "Видин" при обходния път на града, "Дунавци" при пресичането с третокласния път Дунавци - Синаговци и "Кула" за връзка с пътя Кула - Страцимирово - гара Страцимирово. Ще бъдат изградени подлези, надлези, 2 моста над реките Делийска и Войнишка, 3 виадукта, селскостопански подлези и надлези. Предвидена е реконструкция на електропроводи, водопроводна и канализационна мрежа, телефонни и оптични кабели, както и ландшафтно оформяне. При 15-тия километър от двете страни на пътя ще има площадка за отдих, която ще бъде с ток, вода и пречиствателно съоръжение.

Изпълнител на участъка от Видин до пътен възел "Макреш" е "Северозапад Лот 1" ДЗЗД, в което участват: "Нивел строй" ЕООД, "ПСТ Груп" ЕАД, "Пътинженеринг -М" АД, "ПСТ Видин" ЕООД и "ПСТ София" ЕООД. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД "Бонония Консулт 2020". В обединението са: "Рутекс" ООД и "Проес Консулторес" АД. Авторският надзор осъществява ДЗЗД "Виа План Бурда", в което са: "Виаплан" ЕООД и "Илия Бурда" ЕООД.

Напредва работата и в 33- километровия участък между Мездра и Ботевград. В участъка между Мездра - Люти дол е готово едното платно на ниво "биндер" и от средата на декември м. г. трафикът в отсечката се осъществява двупосочно по него с временна организация и временна пътна маркировка. Строителните работи продължават паралелно в съседното платно, както и по целия километраж на обекта.

Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ, тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.