„И сега в нашето законодателство има текст, че учебните програми са компетентностно ориентирани. Необходимо е обаче ние да ги преструктурираме на базата на определени принципи, за да ги направим по-рамкови и по-адаптивни“, заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. По думите му в дългосрочен план това ще повиши не само представянето на българските ученици на изследвания от типа на PISA, но и ще ги подготви много по-добре за живота и за реализацията им на пазара на труда.

„Това ще е дълъг процес, който трябва да се основава на традициите в българската система. Затова и първата ни задача е да се изготви документ, който описва структурата и принципите, на които ще са конструирани новите учебни програми. Целта е те да бъдат основа на едно по-практично образование, насочено към постигане на цели за изграждане на умения, а не само за възпроизвеждане на знания“, посочи министър Цоков. По думите му целта е и те да отговарят на съвременните изисквания и да допринасят за задържането на човешкия капитал в България.

Част от текстовете, които бъдат представени като визия, ще могат да влязат и като промени в Закона за предучилищното и училищно образование, но след преминаване през максимално широко обществено обсъждане. За разработването на концепцията може да се използва и външна техническа помощ от Европейската комисия, стана ясно по време на заседанието.

Председател на работната група е заместник-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова, а в първото ѝ заседание участие взе и заместник-министър Наталия Митева.

Източник: mon.bg