Министър Аврамова допълни, че причината за спирането е обжалване на процедурата. Министърът поясни, че предстои пускане отново на поръчка за проектиране и изпълнение. Отсечката ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 м. Трасето ще следва съществуващия път, но ще заобиколи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена.

Сегашната процедура започна през март, като индикативната стойност беше близо 302 млн. лв. без ДДС. 33-километровият участък е разделен в два лота - съответно на стойност 123 млн. лв. и 178.8 млн. лв. Срокът на изпълнение на всеки от двата участъка беше 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.

При строежа трафикът между Ботевград и Мездра ще се затрудни допълнително

Министър Аврамова обяви, че това е най-тежкият участък от целия проект Видин - Ботевград. Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов поясни, че разширението на пътя Ботевград - Мездра ще се прави, докато се ползва съществуващият път, което ще създаде допълнителни затруднения по много натоварения пътен участък. За облекчаване на трафика ще се предложат и алтернативни маршрути.

"Сред тях е пътят през Искърското дефиле, който, макар и ремонтиран, е труден за движение, защото габаритът му е останал такъв, какъвто е бил преди повече от 100 години", обясни Глосов. По думите му, когато е ремонтиран този път, той е правен по Програма "Транзитни пътища" и е финансиран от Европейската банка.

"Правилата на банката и проекта са били рехабилитация на пътя в съществуващия габарит, без право да бъде разширяван", каза Глосов.

Източник: dnevnik.bg