„Всички административни услуги, които се изпълняват от Дирекцията за национален строителен контрол, се заявяват и извършват по досегашния ред – на „едно гише“, чрез лицензиран пощенски оператор или електронна поща. Инспекторите от дирекцията продължават да правят проверки по жалби и сигнали както и до сега, спазвайки необходимите мерки за безопасност на служителите и гражданите“.

Това се посочва в писмо до медиите. За да се избегне разпространението на заразата с коронавирус жалбите, сигналите и заявленията, които се подават на „едно гише“, се пускат в кутия, поставена на общодостъпно място. Такива кутии са разположени в сградите на всички РДНСК в страната.

Предприетите от дирекцията мерки са във връзка със Закона за мерките и действията по време на извънредното положение по отношение на сроковете за изпълнение на административни услуги и провеждане на административни производства, както и за превенция на служителите.

Разрешенията за строеж се проверяват само в дирекцията. Държавните приемателни комисии също продължават работа и се процедират по законоустановения ред.

На национално ниво от 13-ти до 27 март в ДНСК са получени и е започнала работа по 575 жалби, сигнали от граждани, искания за назначаване на държавни приемателни комисии и издаване на разрешения за ползване.