"Може да се изкушите да минавате откъдето и хиляди други шофьори, но това води до повече шум и износване на гумата, отколкото шофирането извън коловозите. Вместо да шофирате в пълните с вода коловози на пътя, карайте леко встрани от тях", съветва продуктовият мениджър в компанията Мартин Дражик.

При аквапланинга има и нещо друго интересно - колкото по-широка е гумата, толкова рискът от появата на това опасно явление е по-голям. Логиката е точно обратната на тази при суха настилка, където по-голямата контактна площ означава повече стабилност.

Друго важно условие за стабилността на колата на мокро е производителят на гумата. "Има големи разлики по отношение на аквапланинг и сцепление между гумите от добре познати, отговорни производители на гуми и тези от по-неизвестни марки. Разликите са най-видими при екстремни условия. По-краткият спирачен път при висококачествените гуми допринася за безопасността и предотвратява инциденти", посочват от "Нокиан".

Проучване на компанията, проведено през април-май тази година в Германия, Полша, Чехия, Италия и Франция, показва, че повечето европейски шофьори оценяват висококачествените гуми, 58% от анкетираните по 1000 шофьори от всяка страна са съгласни, че висококачествените гуми се представят по-добре при маневриране в различни пътни условия.

Също толкова са и на мнение, че висококачествените гуми са по-безопасни при предизвикателни климатични условия и структурата им е по-устойчива. Според проучването сцеплението на гумата на мокра настилка е най-решаваща характеристика при покупката на летни гуми.

За оптималната работа на гумите ключово е правилното налягане, припомнят още от финландската компания. "Проверявайте налягането в гумите си на няколко седмици и винаги когато се приготвяте за по-дълго пътуване, докато гумите са студени. Всеки модел кола има подходящо налягане в гумите, определено от автомобилния производител, за пренасяне на леки и тежки товари. Препоръчителното налягане обикновено може да бъде открито на вътрешната страна на вратата или в ръководството на собственика", казва Мартин Дражик.

Той съветва гумите да се сменят, когато минималната дълбочина на протектора е 4 милиметра, въпреки че законът позволява и по-ниско ниво.

Източник: dnevnik.bg