Предвижда се от състава на комисията да отпаднат няколко зам.-министри - на отбраната; земеделието и храните; икономиката, както и представителя на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата. Те ще бъдат заменени от зам.-министъра на труда и социалната политика, заместник-главния прокурор, председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", заместник-директора на Националната агенция за приходите (НАП) и началник - отдел "Пътна полиция".

Останалите членове, допълващи състава на комисията, остават непроменени - зам.-министър на финансите, на правосъдието, на образованието, здравеопазването, на околната среда и водите, на младежта и спорта, както и председателят на Държавната агенция за закрила на детето, заместник-председател на Националното сдружение на общините, председателят на Българския Червен кръст, председателят на Съюз на българските автомобилисти и председателят на Асоциацията на българските застрахователи.

Ръководството на комисията също не се променя и неин председател остава министърът на вътрешните работи. А зам.-председатели - зам.-министрите на вътрешните работи и на транспорта и на регионалното развитие и благоустройството.

Участието в групата е безвъзмездно и на председателите, и членовете не се заплаща възнаграждение.

Постановлението се променя още като се предлага текстът: "Комисията се свиква на заседание от председателя", да стане "Комисията се свиква на ежемесечни заседания от председателя". Освен това председателят ще може да свиква и извънредни заседания.

В проектопостановлението се предвижда и подробен дневен ред на ежемесечните заседания на комисията, който включва

отчет за дейностите и събитията през предходния месец, свързани с безопасността за движението по пътищата; доклад на "Пътна полиция" за станалите катастрофи, нарушенията на пътя и пътната обстановка за предходния месец; отчет на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за обучението и изпитите на кандидат-шофьорите и проблемите в сектора; отчет на Агенция "Пътна инфраструктура" и регионалното министерство за състоянието на пътищата, пътните знаци, пътната маркировка и пътната сигнализация; представяне от сдружението на общините на актуалните въпроси, дейности и проблеми на местната власт, свързани с пътната безопасност; представяне на инициативи за законодателни промени; представяне на граждански инициативи; отчетност и разискване на проблемите на пътната безопасност от останалите членове на комисията – проведени акции, инициативи или концепции и изготвяне на календар-график на дейностите и събитията, свързани с подобряване на безопасността на пътя.

Променя се и дневният ред с на заседанията на всеки трети месец.

В мотивите се изтъква, че пътнотранспортните инциденти пряко влияят върху смъртността и заболеваемостта на населението и водят до огромни социални и икономически загуби и са част от политическия дневен ред. Темата за пътната безопасност набира все по-широка популярност през последните години, поради "черната" статистика за броя на пътнотранспортните произшествия (ПТП) и на броя на загиналите и ранените в тях от една страна и от друга -на критичността на обществото към "неразумното" шофиране", се казва на проектопостановлението.

В мотивите се припомнят и целите от Националната стратегия за подобряване безопасността на пътя за периода 2011-2020 г., според която до 2020 г. броят на загиналите при катастрофа трябва да е намалял с 50% спрямо показателите за 2010 г., т.е.да не надвишава 388 души. А броят на тежко ранените да спадне с 20% и да не е по-голям от 6363 души.