Предложението за оптимизация на линиите, да останат само две - №17 и № 4, е мотивирано чрез преброяване на пътниците, които пътуват до Ученическия комплекс, след преместването на филиалите на двете висши учебни заведения. Според Вълков, не са много и хората пътуващи до лозята, които използват тролей 17, те могат да стигнат до там и с автобус № 13. Предлага се да бъдат закрити линиите № 1, № 4 А и № 41, тъй като те се припокриват от маршрута на линия № 4.

За MediaNews Николай Вълков обясни, че тролеите с № 17 ще продължат да се движат в интервал от 20 минути. Ще бъде организирано обществено обсъждане, след което решение ще вземе Общинския съвет. Управителят на "Тролейбусен транспорт" предвижда, че така ще се постигнат икономии от разходи в размер на 1 500 лева на месец. Вълков е категоричен, че предложената оптимизация на мрежата няма да се отрази на потребителите на услугата.

Пълна промяна на обществения транспорт във Враца пък, е решен да реализира кметския екип. Калин Каменов и служителите в Община Враца са убедени, че реформата на градския транспорт е свързана с раздялата със старите и амортизирани тролейбусни, които изискват големи суми за поддръжка и вече са опасни за гражданите. След преминалото обществено обсъждане и разработената от кметския екип стратегия, най-изгодният вариант за транспортната схема остава закупуването на Евро Дизел 6 автобуси, които да покриват градски и междуселски курсове в общината. Враца и още две български общини преговарят с Европейската комисия в следващия програмен период да се даде възможност на общините, които са имали електрически транспорт /тролейбуси/ да могат да кандидатстват за нови машини.