Учените по храните от Колежа по селскостопански науки в Пенсилвания установяват, че потребителите са привлечени от редица примамващи характеристики, когато разглеждат рафтовете с шоколади. Сред основните характеристики, които привличат вниманието на купувача, са златното фолио, богато украсените етикети и съобщение, подкрепящо кауза или съдържащо име на човек.

Като цяло резултатите установяват, че дегустаторите, участващи в изследването, са харесали всяка проба шоколад, поставена пред тях. „Трудно е да направим шоколада нежелан“, посочва водещият изследовател Алисън Браун. Продуктите с дебело златно фолио са спечелили много купувачи, като един от участниците казал, че „е като да вземеш златен билет от Уили Уонка“.

Продукти с етикети „еко“ интересуват някои участници, като част от тях казват, че биха платили повече, за да ги получат. Други обаче не вярват на етикетите и избягват да купуват устойчиви сладкиши.

Шоколадите с благотворителна кауза, от друга страна, са големи победители сред любителите на шоколада. Продукти с надпис „Застрашени видове“, според които приходите поддържат опазването на дивата природа, са голям хит сред потребителите. Когато всичко останало се провали обаче, просто направете шоколадите си най-скъпите на пазара. Проучването разкрива, че продукти с по-високи цени са били считани за едни от най-добрите.

„Мозъкът просто смята, че трябва да имат по-добър вкус, така че трябва да са с високо качество“, съобщава един участник.

Източник: bgnesagency.com