© Областна администрация - Враца

При откриване на заседанието г-н Красимиров напомни, че политиката на Правителството е с фокус, насочен върху изучаването и прилагането на компетентности в областта на математиката, природните науки и технологиите.

„Дигитализацията на учебния процес също е ключов елемент на модерното училище, чрез който се оптимизира процесът на обучение, повишава се неговата ефективност и се подпомага навлизането на иновации, базирани на информационно-комуникационните технологии. Постигнатото до момента развитие в областта на образованието трябва да продължи и да се надгражда, като осигурява дълготрайна устойчивост на системата и отговор на предизвикателствата на бъдещето“, добави Стефан Красимиров.

Началникът на Регионалното управление на образованието – Враца Лорета Колева представи предложението за държавния план - прием, който през учебната 2022/2023 година ще се осъществява в общо 33 училища на територията на област Враца.

Общият брой на паралелките за следващата година е 62. Близо 77,42% от тях, или 48 ще бъдат с професионална насоченост, като 3 от тях са защитени, а с очакван недостиг – 18; останалите 14 ще бъдат профилирани. Същевременно се цели и осигуряване на достатъчно места за ученици, които да се обучават в STEM профилирани и професионални паралелки. Това означава, че бъдещите зрелостници от тези паралелки ще имат възможност да придобият специализирани знания в сферата на високите технологии.

Четири са нови специалности за гимназистите: половин паралелка в ПГО „Е. Багряна“ – Бяла Слатина - „Фризьор, Организация и технология на фризьорските услуги“, половин паралелка ПАГ „Н. Й. Вапцаров“ – Бяла Слатина - Организатор по експлоатация на автомобилния транспорт, Експлоатация на автомобилния транспорт, една паралелка с очакван недостиг в СУ – Галиче – „Техник-растениевъд, Трайни насаждения“ и една паралелка в ПГ- Мизия - Химик-технолог, Технология на неорганичните вещества Н .

Предстои държавният план-прием за учебната 2022/2023 г. за област Враца да бъде утвърден от Министерството на образованието и науката до края на месец март.