Изпълнителният директор на приходната администрация беше поканен да участва в събитието заради постигнатите значими резултати в работата на НАП през последните години, включително и чувствителното подобрение при събирането на публични дългове.

Новият подход на приходната администрация се фокусира върху стимулирането на доброволното изпълнение на задълженията чрез изпращане на електронни съобщения, контакт по телефона, срещи с клиенти и водене на преговори „лице в лице“, допълни г-жа Димитрова.

По време на презентацията на Галя Димитрова стана ясно, че към 31 август 2017 г., 95% от декларираните задължения са погасени в рамките на текущата година. Освен това събраните просрочени дългове през тази година са с 864 млн. лв. повече от 2016 г.

Партньорското отношение към фирмите с временни финансови затруднения, е от съществено значение за подобряване на резултатите в сферата на събирането на просрочените дългове. Данните на НАП сочат, че близо 60% от клиентите на администрацията погасяват изцяло или частично дълга си, след като получат електронно съобщение от приходната администрация. Същото правят и 45% от тези, с които са проведени преговори по телефона.

Опитът на НАП показва, че след контакт чрез имейл или телефон за конкретно задължение, клиентите на приходната администрация погасяват не само него, но и други свои данъчни и осигурителни дългове.

По този начин в бюджета от началото на годината до 31 август са внесени 230 млн. лв.


Източник: actualno.com