"В тази връзка аз през юни месец съм изпратил писмо до всички директори на образователни институции, с което съм обърнал внимание, че това не е в съответствие с Кодекса на труда, освен че не е добра практика и не е желателно от гледна точка на политиката за привличане и задържане на млади преподаватели. При бъдещите проверки, които правим ние ще го констатираме това като нарушение. Ще използвам и други случаи да им кажа, че това не е желателно и не е законосъобразно и не е желателно", заяви още Вълчев, цитиран от БГНЕС.

Министърът коментира и приема за първи клас, като обясни, че въвеждането на критерия уседналост до голяма степен ще предотврати несправедливостта, свързана с промяната на адреса в последния момент. "Всъщност ние критерий близост имахме и в предходни години, но когато той беше регламентиран в наредбата и стана задължителност, това увеличи стимулите за злоупотреби. Сега се надяваме, че те ще бъдат значително по-малко след промените от следващата година", каза министърът.

За агресията в училище министерството готви свой план и списък с мерки, които няма да преодолеят агресията, но трябва да я редуцират. "Аз лично ще положа много усилия по темата взаимодействие между родители и учители. Нарушеното взаимодействие и доверие, както се видя покрай казуса с камерите в класните стаи и искането, е една от причините за невъзможността, една от предпоставките да не се справяме с част от проблемите или по-скоро, ако подобрим доверието, е предпоставка да се справим с редица от проблемите. Тук учителите трябва по-добре да разбират родителите, повече да комуникират с родителите, а родителите по-добре да разбират учителите. И едните, и другите имаме една обща мисия: Да направим децата по-добри", бе категоричен министърът. Той засегна и темата със задължителните медицински прегледи за учителите. Министерството предлага да има задължителни медицински прегледи при постъпване на длъжност, на което не са възразили синдикалните организации. "Проблемът беше по отношение на регулярните прегледи и по отношение на това колко често да бъдат те. Нашето общо мнение е, че ние нямаме нужда от формални механизми в системата. Няма нужда да пращаме всички преподаватели на преглед. Има нужда, когато имаме индикации, че някой преподавател има проблеми, да се активира механизъм за преглед и такъв ще предложим", допълни Вълчев.

"При заболяване, включено в тази наредба за която говорим, не може да се заема педагогическа длъжност и това е оправдано от гледна точка на лицата и учениците, трябва да има такъв защитен механизъм. Въпросът е той да работи по ефективен начин, без да създава излишно натоварване на системата с формални допълнителни формални механизми. Самите учители и директори казаха, че много често бележките, които се вземат и прегледите, които се правят, са формални", каза още той.. До приемането на новата наредба е препоръчано учителите да се въздържат от провеждането на такива задължителни прегледи. Министърът изрази надежда до началото на новата учебна година Министерството на здравеопазването да приеме корекциите във въпросната Наредба No4.

Източник: actualno.com